الرجاء مساعدتى فى جهازى الخاص وهو delta dt-5500

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• الرجاء مساعدتى فى جهازى الخاص وهو delta dt-5500

من اسم الجهاز طبعا بيدل انه صينى المهم المشكله وهو انه اثناء التشغيل يثبت من جميع النواحى الصوره تثبت الصوت يقطع وهكذا فى الاستجابه لايستجيب لاى امر بمعنى اسهل بيهنج من كله ارجو حل للجهاز وان كان الحل تبديل فلاشة الجهاز من الفلاشه نصف ميجا الى الفلاشه العاديه فأنجدونى بنسخة الفلاشة اما ان كان هناك حل اخر فارجو افادتى به لان ده هو الجهاز بتاعى انا وانا مهتم بيه اكتر من اى جهاز ولكم جزيل الشكر

تاكد من الباور جيدا مع مرعاه تغير المكثفات اليى على خط 3 وخط 5 فولت ان كانت الصوره فيها تكثير ممكن تغير التيونر من صينى الى شارب 194

يبدو ان هناك خطأ فى الفهم الجهاز لايكسر فى الصوره وانما بيقف بشكل تام ولايستجيب لاى امر حتى لغاية مايتم فصلة من الكهرباء وتوصيله مرة اخرى ولدى طلب اخر وهو رقم الفلاشة البديل لفلاشة الاصليه ورقمها
      kh29lv040cqc-70g2u197700
      وهل يمكن تركيب فلاشة 2 ميجا لانى اثناء بحثى فى قسم الجهاز الاساسى وجدت فلاشة 2 ميجا بس ماعرف رقم الفلاشة اللى ممكن اركبها فى الجهاز ولكم جزيل الشكر

ياهل الخبره انجدونى لقد حاولت اعادة الحام فى علبة الجهاز وقمت باعدة اللحام على الفلاشة والبروسوسر وكذلك الرامه لكن بعد ذلك الجهاز نام حتى الان مش قادر اشغله تانى مش عارف ايه الحل مع العلم انى تأكدت 100%ان البروسوسر مافيهوش اى قفلات او تلميسات غلط لكن ارجو ابلاغى اين اجد العلبه الشارب ال194 او القاها فى جهاز ايه مثلا لانى عايز اعمل اى حاجه بس المهم ان الجهاز يشتغل تانى زى ماكان لانه بصراحه جهاز بعزه علشان حجمه الصغير واعتزر عن اثقالى المهم عليكم وانا بصراحه مش عارف اقول ايه او راد جميل المهندسين الكبار اللى هنا

يعمل...
        X