عدم الكشف عن اسرار تحويل الاجهزة الى دناجل يحافظ على استمرار التحويل ونجاحة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

حرام عليك يعنى عاوز تخلى كل حاجة ليك انتا لوحدك اتقى الله -- عمتن انا عندى معلومة مش هقولهلك سلام يا اخى وربنا يهديك -- اخوك السيد القناياتى -------------

`كل الكلام دة جميل لكن هل قى اعتقادكم ان اشركة ان كانت تسطيع ان تفعل شى لكنت فعهلت ولكن الشركة عاجزة تمامابسبب هذا الضرب الزى انتشر فى الاونة الاخيرة بكسرة مما ادى الى ارتفاع سعر المنتج نفسة المصرين عباقرة

ياعم سيب الى بيحلم وفاكر نفسة مهندس يتكلم برحتة المهندس بيتكلم وبيقول لابد من احتكار الافكار وفاكر نفسة هو الى مخترع التعديل ياسلام لو هو الى مخترع التعديل كان مش هيقولة لحد ابدا
        على شان كدة عمرى ماهيشوف اى ابداع علشان ربنا مش بيوفق اى محتكر

المشاركة الأصلية بواسطة lolonono مشاهدة المشاركة
          بالرغم من ان النت له فوائد عديدة
          وبالرغم من اننا جميعا استفدنا من النت
          الا ان :
          كثير من افكارنا اصبحت متاحة لكل من هب ودب
          ان المأساة ليست فى موضوع الميكروبوكس فقط
          ولكن المأساة فى وقف الحال الذى تعرضنا له فى اشياء كثيرة
          اصبح كل من هب ودب يقول عن نفسه مهندس صيانة
          يعنى من الاخر لو معاه 10 جنيه جايبه سلف ممكن بعدها يسمى نفسه مهندس صيانة
          يعنى يشترى له كاوية ب 3 جنيه و يشترى متر قصدير ب 50 قرش ويشترى مفكين صينى ب 5 جنيه وخلاص بقى بقى كبير المهندسين
          ياخد اجهزة الناس يعجنها ( والله لفظ يعجنها بسيط كمان ) ويعمل فيها ما بد له وان صابت خير اخد فلوس ولو خابت ولا يهمه
          والسبب فى دا كله للاسف النت
          انا مش ضد تبادل الخبرات ولا انا مع الاحتكار ولكن انا ضد دخول كل من هب ودب لهذا المجال
          وللاسف السبب فى الموضوع انتشار المنتديات اللى كل همها زيادة اعداد الاعضاء وبس
          يعنى تلاحظوا مثلا عضو يسأل عن ازاى مكثف بيركب ههههههه
          المصيبة الكبيرة بقى تلاقى عضو بيشرح له بالصور ازاى يركب المكثف
          بالله عليكم لما يبقى واحد مش عارف يعنى ايه مكثف تروح تنزله مشاركة بالصور ازاى بيركب وطبعا النتيجة ممكن تكون صدمة لانه ممكن يركب اى قيمة وخلاص او يركب المكثف معكوس
          والمصيبة الكبيرة ان النوعية دى من الناس واخدة فى نفسها مقلب يعنى متخيل انه خلاص مفيش اعلم منه على وجه الارض و طبعا المعلومة جات له بكل سهولة وبقى خلاص عبقرى
          ياريت ( ودا رأى ورجاء ) ان لما حد يساعد حد يقول له المعلومة بحيث النوعية من الناس دى ما تفهمش ايه الموضوع
          يعنى ساعد العضو اللى يفهم واللى يقدر تعبك وبطريقة مختصرة بحيث ماتتديش فرصة للنوعية دى من الناس انها تفهم
          أنا أوافقك الرأى

كلكم بتبصوا لنصف الكوب الفاضى لكن احنا بنسفيد جدا من موضوع لا للاحتكار بتجيلنا اجهزة قاطعة فلاشة بسبب سوفت غلط وبدال مانحاسب سوفت بنحاسب على فلاشة وكمان ضربة مكواة غلط فى الباور ولا عند البروسيسور بتزود فى الحساب انا عن نفسي بشترى الاجهزة الى فشل اصحابنا فى تعديلها ب100جنيه الجهاز واقل كمان وبحولها واطلعها وربنا يخلى شعار لا للاحتكار ويجعله عامر

الى كل من افتكر نفسه اخترع الذره قال الله تعالى وما اوتيتم من العلم الا قليل صدق الله العظيم

بالفعل كلامك صحيح والودنقل قفل وشركه ميكروبكس ماسكتتش

السلام عليكم انا اوافق اخى الكريم على هذا الرائ ولكن ممكن المعلومة تقال بس يكون فى جزء من المعلومة محجوب يخص الفنين والى بيفهوا فى مجال الصاينة يعنى بلاش التوضيح بتفاصيل لكن ممكن بالاشارة التى يفهمها الفنيون فكل لبيب بلاشارة يفهموا وتحياتى للجميع

يعمل...
                  X